tirsdag 9. november 2010

EN DAG HOS SØRBLOMST I KRISTIANSAND

Alle foto: schibstadfoto.com


Julerose. (Helleborus niger) Den aller fineste av de alle...

Vi får blomster levert to ganger i uka av Sørblomst i Kristiansand. Bestillingen går via telefon, og det fungerer helt greit. Minuset med det er at man mister muligheten for å se, lukte og sanse blomstene, for det er noe helt spesielt å bevege seg rundt STORE mengder blomster. For meg betyr det mye. Det gir meg ro, tilfredstillelse, lykke og ikke minst inspirasjon. Ikke noe tvil om at blomster er en bra ting!

Sølvtråd(Calocephalus brownii)


Svibler (Hyacinter)

Så når man ikke har den muligheten i hverdagen er det godt å ha en leverandør som virkelig vet hva god service er! Jeg spurte om lov til å komme bort og ta bilder av blomster til kortkolleksjonen som er på gang i disse dager, og det var bare å komme. Så da tok jeg med meg Cecilie fra schibstadfoto.com og Stine som alltid har tid og overskudd til å hjelpe. Det ble mange fine bilder denne dagen, problemet nå er å velge ut de fineste...luksusproblem!!


Snøbær (Symphoricarpos albus)

Viser frem noen få bilder nå, de er blant mine absolutte favoritter. Samtidig vil jeg benytte sjansen til å takke Sørblomst, spesielt Vidar som jeg til vanlig har kontakt med, men også Bodil som jeg (endelig!) fikk hilst på. Men selvfølgelig alle dere andre også: Tusen takk for oss, for kaffe og lunsj: Vi hadde en uforglemmelig dag!


Vidar brukte masse tid på å finne frem blomster, anbefale og fortelle om ulike planters krav om stell. (Og nei, dette blir ikke julekort!)















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar